torsdag 28 april 2016

En dag i Jönköping

Ikväll bjuder jag på lite bilder från vår utflykt igår. Vi tog tåget till Jönköping för att hälsa på Wilma som går på gymnasiet där. Att åka tåg tillhör inte vanligheterna för min del. Jag tar allt som oftast bilen vart jag än ska, lat, bekväm och väljer det enklaste alternativet. Ungefär så är det. Lite som när jag lagar mat, jag gillar god mat men det får gärna vara smidigt att tillaga :) 
Denna gången fick jag för mig att vi skulle ta oss till skolan på samma sätt som Wilma gör, alltså med tåg. Det var jag, Melwin, Fanny och Ludwig som åkte. Wilma går ju en kreativ utbildning med fokus på ljud och bild. Alltså hade jag varit yngre så hade jag absolut sökt mig till den skolan. Tänk vad kul att gå igenom gymnasiet och får använda sin kreativa sida samtidigt som man varvar med teoretiska lektioner. De har bland annat möjlighet att arbeta med att producera film. Det verkar jättespännande tycker jag. Jag har så många gånger tänkt att jag i alla fall ska göra lite youtubeklipp som en förlängning till bloggen. Kanske blir det av så småning om, någon gång ibland i alla fall. Om ni vill det?
Imorgon är det ju fredag och hög tid för min långpannekaka med daim att få komma upp här på bloggen. Så det är vad ni kommer hitta här imorgon. Fortsatt trevlig kväll ♥

Nu finns receptet på daimrutor HÄR >>

2 kommentarer:

  1. Vad kul att få läsa lite mer om din vardag! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tycker det Veronika :) KRAM

      Radera