fredag 28 oktober 2016

Fyndat i Fagerhult och nytt recept på kladdkaka

Om ni åker mellan Jönköping och Värnamo i helgen så passa på att svänga av E4.an vid avfart Klevshult. Inte långt därifrån hittar ni en trevlig plantskola som heter Fagerhults plantskola. Googla för exakt vägbeskrivning. De har denna helgen utförsäljning med 50% rabatt på precis allt på hela plantskolan, träd, buskar, krukor och allt annat som man kan hitta. Idag gällde erbjudandet för medlemmar så jag var där och fyndade på morgonen efter barnen åkt till skolan. Resten av helgen gäller rabatten för alla. Jag slog bland annat till på lyktan som ni ser på bilden. Lite annorlunda med senapsgult och det gillar jag. Personlig inredning som inte precis alla andra har är så mycket roligare än att försöka skapa en stil som man sett i till exempel ett inredningsreportage. Jag läser aldrig inredningstidningar så jag hoppas att jag inte påverkas av trender allt för mycket men intresset finns där ändå. Som jag berättat tidigare så är filmer en stor inspirationskälla för mig. Där hittar man inte det senaste och mest trendiga utan där är inredningen just unik och anpassad efter sammanhanget. Det är inrett efter den känslan som filmen vill förmedla, lite så tänker jag hemma med. Vilken känsla vill jag förmedla. Varför jag visar upp min bricka på kaninen i den här bilden är för att jag vill visa hur lyktans färg stämde så bra ihop med kaninens ansikte. 
Fredag och familjen är samlad. Då är det trevligt med något gott helgfika och jag kan samtidig passa på att fylla på med ytterligare ett recept till bloggen. Jag har gjort en variant av kladdkaka med inspiration av julgodiset HÄR >> som jag gjorde i ett tidigare inlägg. I kladdkakan petade jag ner lite center också, det blir en trevlig överraskning som man inte upptäcker förren man börjar äta kladdkakan, centern syns inte utan finns bara gömd där i den kladdiga kakan. Receptet ska ni självklart få så fort toppingen har stelnat och det finns tillräckligt med ljus för att fota. Hösten är inte min favoritårstid direkt, det är inte många timmar per dag som det går att fota fina bilder men jag gör så gott jag kan. Och det får räcka annars skulle det inte bli många bilder publicerade om jag skulle vara alldeles för petnoga. Vi ses snart igen.

1 kommentar:

  1. Åhh vilket bra tips och lyktan är jättefin! Brickan är ju helt ljuvlig med kaninen, VAR har du hittat den???
    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera