onsdag 5 mars 2014

Scones med grahamsmjöl

Så saftiga och goda scones med grahamsmjöl i degen - Receptet ger 12 st

Recept
200 g smör
4 dl vetemjöl
3 dl grahamsmjöl
1 dl havregryn
4 tsk bakpulver
1 tsk salt
3 dl naturell yoghurt 3%

Gör så här:
Dela smöret i bitar. Arbeta ihop alla ingredienser
(Tillsätt yoghurten sist)
Rulla ut 12 bullar på en pappersklädd plåt
Doppa ev.ovansidan av bullarna i havregryn

Grädda mitt i ugnen i 250° i 12-15 min

___________________________________
Fler recept på bakpulverbröd hittar du HÄR >>
____________________________________
Alla mina brödrecept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

4 kommentarer:

  1. ännu en gång va du e duktig i köket God fortsättning

    SvaraRadera
  2. Det här receptet spar jag till en bakdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är jättesaftiga och goda så det tycker jag absolut att du ska göra :) Tänkte tillägga med till er som undrar om receptet fungerar lika bra med margarin att det går alldeles utmärkt om man hellre vill baka med det.

      Radera