onsdag 2 april 2014

Behöver era tips!

Jag tycker att det är kul att testa lite nya recept ibland, bara de inte är för krångliga för jag vill vara säker på att lyckas. Ett recept som ska vara busenkelt och som sägs vara jättegott är köttfärslimpa med fransk löksås i, det tror jag får bli nästa test här hemma :) Berätta gärna om ni lagat det, vad tyckte ni, blev det gott och använde ni creme fraiche eller gräddfil i köttfärssmeten? Jag har hört att det funkar med vilket som, men vilket blir godast? 

3 kommentarer:

  1. Jag är ett riktigt fan av enkla recept med få ingredienser och detta är en riktig favorit!
    Vi blandar köttfärsen med creme fraiche och mortlar löksoppan för att få lökbitarna mindre. Ibland virar jag baconskivor runt limpan- gott det med!

    Lena

    (du vet väl att man bara blandar pulvret till löksoppan med köttfärsen? En onödig kommentar kanske...?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :D Att mortla löksoppan är ju ett toppentips, perfekt för barn (och vuxna) som inte gillar läskiga lökbitar :) Att vira bacon runt låter ju jättegott!! Det får jag testa nästa gång när jag har bacon hemma, då kör jag på creme fraiche i min köttfärslimpa. Tack för tipsen!

      Radera
  2. Köttfärslimpan är nu i ugnen och det luktar fantastiskt gott!! Receptet dyker upp på bloggen alldeles strax :)

    SvaraRadera