fredag 31 oktober 2014

Ost och ananaskassler

Ost och ananaskassler - Min barndomsfavorit som även blivit mina egna barns favoritmat :D
Har du endast en ugn och vill servera potatisgratäng till så kan du lägga aluminiumfolie över den färdiga potatisgratängen medan du tillagar kasslern. (beräkna 2 skivor kassler/person)

8 skivor kassler
(skär kasslern i knappt 1 cm tjocka skivor)
8 ananasringar
8 st tomatskivor
Pizzakrydda + riven ost, valfri mängd

Lägg ut putsade och skivade kasslerskivor i en ugnsfast form.
Lägg på ananas och tomatskivor på varje kasslerskiva.
Smula över valfri mängd pizzakrydda. Toppa med riven ost.

Gratinera mitt i ugnen i 225° tills osten fått fin färg, ca 15 min.

Servera med krämig potatisgratäng (RECEPT HÄR >>)  
och pizzasallad (RECEPT HÄR >>)
______________________________________________________
_________________________________________________________________________________

2 kommentarer:

  1. Alltså, dina recept är så bra! TACK för att du delar med dig vill jag bara säga.
    Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Ja det här kommer man ju ihåg från när man var liten och sedan päron i ugnen med after eight som smält :) Trevlig helg Karin

    SvaraRadera