fredag 29 januari 2016

Kycklinggratäng med grillad kyckling


En supergod!! kycklinggratäng gjord på grillad kyckling :D
Servera med kokt ris eller som jag gjort på bilden, med ugnsrostade rotfrukter
(dela valfria rotfrukter/potatis, rulla runt i olivolja, salta/peppra. 225° tills genommjuka)
Receptet ingår i EDITHS BÄSTA >> (ca 3-4 port)

Recept
1 pkt bacon
1 grillad kyckling
2 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche, 34%
0,5 msk torkad körvel
Salt/vitpeppar
Tomater/riven ost

Gör så här:
Klipp bacon i bitar. Knaperstek. Låt rinna av på hushållspapper
Bena ur kycklingen och dela i bitar.
Lägg kyckling och bacon i ugnsfast form.

Vispa samman grädde/creme fraiche/körvel
Smaka av med salt/peppar 
(var försiktig med saltet då baconet är salt)
Lägg på tomatskivor och valfri mängd riven ost

Gratinera i 225° tills osten fått fin färg, ca 20 min
_____________________________________________
___________________________________________________________________

2 kommentarer:

  1. Nu har jag provlagat denna rätt och både min man och jag tyckte den var supergod. Skall ha den på min tjejkväll på onsdag. Tack för alla fina recept som du bjuder på.

    http://wiper.bloggplatsen.se/2016/02/07/11263763-kycklinggratang-fran-madam-edith/

    Sen skall jag ha din citronkaka till kaffet.

    Ha en skön kväll
    Hälsning
    Malin

    SvaraRadera