torsdag 7 januari 2016

Många recept med lax

Lax lax lax... Ja, ni får helt enkelt stå ut med att det ofta är just lax som är ingrediensen i många av mina recept :D Som jag sagt innan, lax är en favorit i vår familj. Helt klart den godaste fisken. Idag har jag gjort ett litet experiment av sådant som jag hade hemma, som oftast låter jag laxen ligga i en god och krämig sås när den blir klar i ugnen. Det är det allra smidigaste och godaste tycker jag, då ger laxen smak till såsen och allt nyttigt från laxen kommer till användning. 
Just nu ligger den här godingen i ugnen och är strax klar och jag har faktiskt på känn att jag alldeles strax kommer att få stoppa in ett nytt recept i kategorin Ediths Bästa. Jag tog ett smakprov på såsen och herrejösses så god den blev. Se det som skryt eller inte, när jag blir nöjd med ett recept så blir jag bara så galet glad att jag får dela med mig av det och då kan det kanske lukta lite skryt om det. 
Receptet dyker snart upp, vi ses igen lite senare under dagen.
Nu finns dagens laxrecept HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar