fredag 16 augusti 2013

Tunna chokladcookies

     
                                Chokladcookies - Supergott tillbehör till halvtinad vaniljglass! (18st) 


                                                           100 g smör (rumsvarmt)
1 dl strösocker
1 ägg
1,5 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver
0,5 dl havregryn
                                               100 g choklad (marabou dajmchokladkaka blir väldigt gott)

Vispa ihop det rumsvarma smöret och strösockret.
Rör ner ägget.
Blanda mjöl, bakpulver och havregryn.
Rör ner blandningen i smeten.

Hacka chokladen grovt.
Rör ner den hackade chokladen i smeten.

                      Rulla ihop degen till en rulle. (ca 5 cm i diameter)
Plasta in degen och låt vila i frysen i 30 min.
Skär degen i 1 cm tjocka skivor.
(eller rulla ut 18 degkulor och platta till dem lite)

Grädda på ugnsplåt. Mitt i ugnen i 200° i 10 min.
(Låt svalna innan servering)

Obs! Kakorna flyter ut så tänk på att inte lägga dem för tätt på plåten, grädda på två plåtar!
__________________________________________________________________________
Fler recept på godiskakor hittar du HÄR >>
__________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>

4 kommentarer:

  1. Idag har jag bakat dina Philadelphiabullar . (kolla mitt senaste inlägg )Jag säger bara
    W O W !!!!!!! Jag ska alla gånger prova fler av dina recept.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Det där receptet ska jag minsann prova :)) Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Det där receptet ska jag verkligen prova på, det låter supergott och ganska enkelt faktiskt.
    Stor kram till dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Åh allt ser så gott ut jämt när jag är inne på dig blogg. Farligt att gå in sent på kvällen när man är sugen på något, hmm.

    Trevlig helg! Kram Nina

    SvaraRadera