måndag 11 januari 2016

Persiljejärpar med färskost

Persiljejärpar med färskost - Receptet ger ca 20 st järpar

Fyllning
200 g färskost
1 dl hackad persilja
Blanda philadelphiaost och persilja. 

Järpar
Köttbullesmet gjord på 1 kg blandfärs
Klicka på länken ovan för att komma till köttbullereceptet!

Forma köttbullesmeten till små bollar, ca Ø 6 cm
Platta till och lägg en klick persiljeblandning i mitten.
Nyp ihop och forma till järpar.

Lägg järparna på en ugnsplåt.
Tillaga mitt i ugnen i 200° i ca 20 min.
(Vill du ha finare stekyta kan du fräsa till järparna i en klick smör i stekpannan innan servering)

Servera med kokt potatis, riven vitkål och gräddsås >>
______________________________________________________
Fler köttfärsrecept hittar du HÄR
________________________________________________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>

5 kommentarer:

  1. Å va gott!
    Du är så kreativ som hittar på och provar nya recept!
    Heja dig!!!
    Ha en fin Lördag nu kära du!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  2. Åhhh va gott. Ska testa det under veckan.

    SvaraRadera
  3. mums !
    ser ju jättegott ut, detta skall jag nog testa under sportlovet. tack för en härlig blogg som du har som jag kan följa..

    SvaraRadera
  4. tackar för receptet, det skall testas idag!

    SvaraRadera
  5. Tack för era snälla kommentarer ♥ Kul att så många ville testa receptet!!

    SvaraRadera