lördag 3 maj 2014

Torskfilé med mjukostsås

Enkel torskfilé i krämig mjukostsås - En riktigt god fiskrätt - Receptet ger ca 3 port

Recept
400 g torskfilé
2-3 dl creme fraiche, 34%
200 g räkost
0,5 dl hackad dill
Salt, vitpeppar, citron
1 st röd chilifrukt (valfritt)
2 dl riven ost

Gör så här:
Lägg den tinade (eller färska) torskfilén i en ugnsfast form.
Krydda med salt och vitpeppar.
Blanda creme fraiche, räkost och dill.
Smaka av med salt, peppar och färskpressad citron.
Häll blandningen över fisken.
Strö över strimlad chilifrukt och riven ost.

Tillaga mitt i ugnen i 200° i 25-30 min.

Servera med tex kokt potatis eller ris och en grönsallad
______________________________________________________
Fler recept med torsk hittar du HÄR
_________________________________________________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>

3 kommentarer:

  1. Ska det verkligen vara ett paket torsk? Kanske att såsen räcker till 2 paket vad tror du?
    Tack för alla goa recept som du delar med dej av .
    Hälsningar Barbro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir mycket sås, serverar du kokt potatis till brukar det gå åt mer sås, då tycker jag att du kan följa mängden i receptet. Serverar du ris till kan du absolut tillaga två paket torsk i samma mängd sås. Lycka till :)

      Radera
  2. Mmmm det lät riktigt gott. Jag tycker det är svårt med fisk. Det tillhör inte min favorit alls..... Så jag tackar för fina tips. Kram Anette

    SvaraRadera