måndag 13 oktober 2014

Kyl och frysrensning pga eftersatt matplanering

Ja, det här blir våran middag idag :) Ludwig är hemma och är sjuk och har varit så från mitten av förra veckan, inte kul men ganska väntat nu när han har börjat på förskolan. (läs mer här >>)
Därav har matplaneringen kommit av sig lite hemma hos oss. Idag på morgonen stirrade jag in i kylen och fick försöka komma på något kul till dagens middag. Hmmm inte helt lätt, jag hade en slatt grädde och ett par deciliter creme fraiche och lyxigt nog en tub räkost. I frysen fanns ett paket torsk och frusen dill. I skafferiet hade jag ris, det brukar jag alltid se till att det finns hemma och på bordet låg ett par tomater i en påse. 
Dagens middag blir torskfilé i mjukostsås med kokt ris och ugnsvarma tomater. Eftersom jag inte har tillräckligt med creme fraiche hemma så blandar jag ut det jag har med lite grädde, det funkar bra det med. Chili som jag brukar strö ut på toppen hoppar jag över för det har jag inte hemma istället lägger jag på lite skivade tomater. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar