onsdag 5 november 2014

Laxfilé i krämig sås

Laxfilé i krämig sås - Lättlagat och MYCKET gott (4 port)

Recept
4 st laxfiléer, ca 125 g/st
Salt/vitpeppar
1 förp. Apetina classic block
(Större bild på Apetina block hittar du HÄR >>)
2 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche, valfri fetthalt
0,5 dl hackad dill
0,5 dl hackad gräslök
2 krm vitpeppar
1 msk citronpeppar

Gör så här:
Lägg laxen i ugnsform. Salta och peppra
Smula apetina över 
Blanda grädde och creme fraiche
Tillsätt dill, gräslök, vitpeppar, citronpeppar
Häll såsen över laxfiléerna

Tillaga mitt i ugnen i 200° i ca 25 min.

Servera med tex. ris och grönsallad

______________________________________________
_______________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar