måndag 22 december 2014

Bananfudge med Melwin

 Idag ska jag baka julgodis med den här coola grabben :) Det händer allt mer sällan att Melwin vill göra mig sällskap i köket, jättetråkigt tycker jag men förstår att det finns annat som är roligare. Tex. att hoppa i mammas och pappas säng, som man inte får fast man gör ändå eller spela innebandy inne så att mamma blir galen. Ja, jag blir galen när en innebandyboll flyger runt mitt huvud hela tiden. Galen men jag älskar alla mina barn ändå, det är väl så det är att vara mamma. Denna gången lockade det i alla fall lite att vara med i köket eftersom det är Melwins favoritgodis vi ska göra idag.
Vi ska göra bananfudge som vi gör på skumbananer och vit choklad. Hur gott som helst. Om vi lyckas hålla oss från att inte käka upp alla idag så ska vi bjuda på bananfudge på uppesittarkvällen imorgon. Då spelar vi bingolotto med nära och kära och tjuvöppnar ett varsitt paket. Nästan lika trevligt som självaste julafton :) Jag kommer även att göra fler godissorter tills imorgon så fler godisrecept kommer att dyka upp här på bloggen idag och imorgon. Det innebär lite fler inlägg än vanligt, så kika gärna in flera gånger under dagen. Vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar