torsdag 28 maj 2015

Äppelpaj med knäckigt täcke

Äppelpaj med knäckigt täcke - Lättbakat och fantastiskt gott!!
Ni måste testa att baka den, så god! :D

5 medelstora äpplen
2 tsk kanel
100 g smör
2 dl havregryn
1 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
3 msk vispgrädde
0,5 dl sirap
0,5 dl vetemjöl

Skala och klyfta äpplen. Strö ut i smord pajform. Pudra över kanel.
Värm upp övriga ingredienser på medelvärme i en kastrull.
Rör hela tiden tills det börjar bubbla. Drag från plattan.

Fördela knäcksmeten över äppelklyftorna.
Grädda tills äppelklyftorna mjuknat i 200° i ca 25 min.

Serveras ljummen med tex. vaniljglass eller hemgjord vaniljvisp >>
______________________________________________________
Fler recept med äpplen hittar du HÄR >>
_________________________________________________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>

2 kommentarer:

  1. Lustigt, tidigare idag sökte jag recept på vaniljsås på din blogg, men hittade tyvärr inget. Nu gick jag in igen och vad hittade jag väl då, vaniljsås, den får jag testa nästa gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad synd, sökfunktionen här på bloggen ger bara träff på exakt samma ord som jag använt i receptet. Receptet som du hittade kallade jag vaniljvisp. Googlar man ett sökord (alltså skriver på google istället för inne i bloggen) och skriver +madame-edith efter så får man bättre träff. Bäst träffar får vad det gäller min blogg får man om man söker på bilder på google. Önskar att sökfunktionen här på bloggen var bättre.

      Radera