tisdag 30 juni 2015

Snabblagad kassler


Idag blir det en snabblagad maträtt med kassler. Jag hade först tänkt att skriva att jag väljer snabblagat för att det fina vädret har kommit, vem vill stå inne och laga mat då? Men ska jag vara helt ärlig så gillar jag snabblagat även när det är grått och trist ute. Jag gillar inte att krångla till det och förenklar gärna vissa arbetsmoment om det går. Men för den skull menar jag inte att jag helst slänger in en frusen portion färdigmat i micron. Nej, blä! Lagad mat ska det vara. Idag använder jag Icas vinmarinerade kassler, det är den absolut godaste kasslern som finns att få tag på tycker jag. Har ni inte smakat på den än så gör det. Lika god att använda varm i en maträtt som att bara skiva upp tunt och äta kall. Även god att lägga på mackan eller att äta kallskuren med till exempel grillkryddad klyftpotatis >> och bearnaisesås. Återkommer med dagens recept senare under dagen. Vi ses snart igen!
Nu finns receptet HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar