tisdag 7 juli 2015

Pannkakor blir crepes med champinjonstuvning

Barnen som är på utflykt idag ville packa med sig lite pannkakor i picknickväskan och ajvarbullarna som jag skrev om igår >> Så igår kväll hjälptes de åt att steka pannkakor för fulla muggar här hemma. Jag gjorde smeten och de stekte. Melwin som är 7 år fixade också sina pannkakor själv. Det som blev över när de packat väskan fick hoppa in i kylen och alldeles precis nu har de pannkakorna hoppat in i ugnen som crepes :)
Denna gången gjorde jag en champinjonstuvning som fyllning. Färska champinjoner är godast att använda men konserverade är gott det med. När jag köper konserverade champinjoner så köper jag alltid hela champinjoner och delar dem själv i bitar. Köper man färdigskivade champinjoner kan det ibland vara små överraskningar i burken som till exempel trådar av rötterna eller smågrus. Det är i alla fall min erfarenhet.
Säkert har ni gjort crepes många gånger redan men jag kommer att lägga upp en beskrivning på hur jag gör om någon vill testa min variant. Vi ses med en beskrivning på champinjoncrepes i nästa blogginlägg. Nu piper ugnen och crepesen är klara. Vi ses!

Nu finns receptet på crepes med champinjonstuvning HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar