tisdag 25 augusti 2015

Smakrik kyckling med buljongtärning

Jag läste ett tips på baksidan av ett paket med buljongtärningar. Där stod det att det är gott att smaksätta kyckling med buljongtärning som man blandar med lite olivolja. Jag blev sugen på att testa. Det stod inga exakta mått men så här gjorde jag: Jag tog 1 st buljongtärning och mosade samman med knappt 0,5 dl olivolja. Kycklingfiléerna tillagade jag efter mitt GRUNDRECEPT >>. Innan de brynta filéerna fick hoppa in i ugnen så penslade jag dem med oljan. Blandningen räckte till 1 kg kycklingfiléer. Det blev väldigt smakrikt och gott så det här kommer jag att göra fler gånger. Tycker man att det är för mycket tillsatser i buljongtärningar (vilket det tyvärr ofta är) så kan man välja en ekologisk sort. 

2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har och jätte många inspirerande recept

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria, vad kul att du tycker det :D Stort TACK ♥

      Radera