måndag 26 oktober 2015

Dumlechips som blev en besvikelse

Men nej vilken besvikelse. Jag hörde talas om ett enkelt recept med dumle som kallas dumlechips. Det är något så enkelt som dumlekolor som fått smälta i ugnen i några minuter. 175° i ca 6 minuter för att vara mer exakt. Det verkade ju så gott så jag ville testa. Men nej, det här var inget att ha tycker jag. Hårda och alldeles för knapriga. När man tuggar på dem så fastnar dem i tänderna och känns bara obehagligt i munnen. Inte alls något jag gillade. Möjligtvis kan de funka att stoppa ner i en portion glass, mest för att det ser festligt ut men annars tycker jag att man absolut lika gärna kan äta dumlekolorna precis som de är.
Är det någon mer som testat att baka dumlechips, det skulle i så fall vara kul att få veta vad ni tycker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar