fredag 2 oktober 2015

Enkla recept

Då är det strax dags för ännu ett recept att få komma in här i receptarkivet. Denna gången är det den enklaste tänkbara kakan man kan föreställa sig och samtidigt är den smaskigare är smaskigast. En riktig favoritkaka. 
Tanken med recepten som jag lägger upp här på bloggen är att de ska vara enkla. Det är de recepten som jag själv gillar. Få ingredienser och med några enstaka enkla arbetsmoment. Jag har ju en stor familj med många barn, jag har inte tid att stå i köket halva dagen och fixa med maten. Att bygga på höjden och göra snygga uppläggningar är liksom ingen idé heller, här är det smaken som är viktigast. Jag tänker att det kanske är så för fler än mig, även om man inte har en stor familj så finns det kanske andra orsaker till varför man inte kan lägga flera timmar i köket. Alla lever vi ju olika liv och med tanke på att det finns så pass mycket halvfabrikat i butikerna så tror jag att det är vanligt att tiden för matlagning är knapp. För många! Tänk att det till och med finns frusen smuldeg att köpa från frysdisken nu för tiden, det som knappt tar någon tid alls att göra själv. Det är med de tankarna som jag ofta förtydligar att receptet eller recepten är enkla. 
Man sparar inte särskilt mycket tid på att köpa Abbas laxsås, smuldeg eller våffelpulver färdigt i butiken. Det går nästan lika snabbt att göra det själv så därför kommer jag fortsätta att tjata om hur lätta och snabba de olika recepten är.
Nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig fredagskväll. Vi ses snart igen.
LÄNK till receptet på kakan finns nu HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar