fredag 27 maj 2016

Tacotårta

Här kommer ett recept på en riktigt smaskig och god tacotårta

Recept
1 pkt medelstora tortillabröd, 8 st bröd
500 g tacokryddad köttfärs
125 g färskost
4 dl creme fraiche, 34%
1 brk tacosås, ca 230 g
Tomater
Riven ost

Gör så här:
Tillaga köttfärs efter anvisningen på tacokryddpåsen
(stek köttfärs, rör i 40 g tacokrydda, häll på 1 dl vatten - Koka in på svag värme)

Rör ihop färskost, creme fraiche, tacosås (valfri styrka)
Bred ut lite köttfärs i botten på en springform
Lägg på ett tortillabröd
Varva sedan Sås - Köttfärs - Bröd (avsluta med bröd)

Toppa med valfri mängd skivad tomat och riven ost

Gratinera mitt i ugnen i 200° tills fin färg, ca 25 min

Servera tacotårtan som den är eller i portionsbitar
Gott med tex. Sallad, Rostad majs >> och Vitlökssås >>
___________________________________
____________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

5 kommentarer:

  1. Den får jag nog testa i helgen :)

    SvaraRadera
  2. Rolig idé, det måste jag testa! Vill du läsa lite om samisk matkultur och recept kan du kolla in min blogg :)

    SvaraRadera
  3. Diametern på springformen??

    SvaraRadera
  4. Min är Ø 24 cm, måttet är inte jättenoga, bara du får plats med tortillabröden :)

    SvaraRadera