söndag 17 januari 2016

Kanelbullekladdkaka

En galet god kanelbullekladdkaka som endast kräver 5 min arbetsinsats
Den är inte bara god utan sprider dessutom en härlig doft av nybakat i hela köket
Obs! Toppa kladdkakan med valfri mängd pärlsocker

Recept
150 g smör
2 dl strösocker
0,5 msk vaniljsocker
1 msk kanel
1 nypa salt
2 dl vetemjöl
3 ägg

Gör så här:
Smält smöret i en kastrull. Drag kastrullen åt sidan.
Låt svalna lite. Rör ner de övriga ingredienserna.

Häll smeten i pappersklädd smord springform, ca Ø 24 cm
Strö över pärlsocker 
Grädda mitt i ugnen i 200° i 12-15 min
(anpassa tiden efter hur kladdig kladdkaka du önskar)

Pudra ev. på extra kanel och servera med vispad grädde

______________________________________
____________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar