tisdag 29 mars 2016

Torsk i sås - Mycket enkelt recept

Ett riktigt enkelt recept med torsk i en supergod fiskkryddad sås
Arbetsinsats ca 5 min (ca 3 port) X-tra bild HÄR >>

Recept
400 g torskfilé
Salt/vitpeppar
2 dl creme fraiche 34%
2 dl vispgrädde
1 msk fiskkrydda tex. Knorr
0,5 dl hackad dill

Gör så här:
Lägg den upptinade torskfilén i en liten ugnsform
(använd tex. en brödform) Salta/peppra
Vispa samman samtliga övriga ingredienser
Häll såsen över torsken

Tillaga mitt i ugnen i 200° i 25-30 min

Servera med tex. kokt potatis och gröna ärtor

___________________________________
____________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar