fredag 15 april 2016

Kaka till många med 5 minuters arbetsinsat

Fredag och en ny kaka på gång. De här lättbakade och väldigt goda hallonrutorna har jag haft på gång hit till bloggen ett tag nu. Det här är ett riktigt "Edith recept" Alltså en mycket enkel kaka som alla kan baka. Och självklart god! Att jag lägger upp den här godingen just nu är för att det är en kaka som passar bra att servera på buffé till exempel. Och visst är det så att det kommer att serveras en hel del bufféer framöver. Konfirmationer, skolavslutningar och midsommarfirande. Vill man så kan man servera den som en vanlig småseg kaka på en kakbuffé eller om man hellre vill kan man servera rutorna som dessert med en klick vispad grädde. 

Så här ser hallonrutorna ut precis innan de ska få hoppa in i ugnen. Jag använder alltid frusna hallon. Det funkar jättebra. Att göra kakan fram till detta steget som ni ser på bilden, alltså precis innan gräddning tar cirka 5 min. Enklare kan det knappast bli.
Som vanligt försöker jag att hålla själva receptinlägget så rent från övrig text som möjligt så receptet kommer under morgondagen i ett separat inlägg. Ha det gott så ses vi snart igen ♥

Och förresten! Var det ingen som hade några spännande frågor till mig eller ville berätta lite om sig själv. Ni som inte har någon aning om vad jag menar kan läsa HÄR >>

2 kommentarer:

  1. Har lagat och bakat mycket av dina recept.Dom är enkla är lätta förstå och delat me mej av många av dina recept.
    Har du alltid gillat att laga mat o baka?
    Ha en bra fredag tillsammans med dina nära o kära.
    kram Barbro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för din kommentar :) Ska väva in din fråga i min presentation

      Radera