söndag 15 maj 2016

Jag förbereder ett nytt recept med rabarber

Det är något riktigt gott på gång hemma hos oss. Rabarberpaj som tar max 10 min att göra. Nu när de första rabarberna dykt upp i landet är skalet så tunt på dem så de behöver knappt skalas. Är skalet tjock så skalar jag alltid dem men med tunt skal räcker det att skölja av dem ordentligt tycker jag. Rabarberna ska täckas med ett täcke med bland annat sirap i för att det ska bli extra gott. Det blir en lite knäckig konsistens.
Under veckan har vi kört på stenhårt med vår fönsterrenovering så därför har jag varit en lite dålig bloggkompis. Det var inte alls meningen att vi skulle beta av alla fönster på en gång men med det fina vädret blev det möjligt för oss. Nu är det klart. Och jag kan göra det som jag tycker är tusen gånger roligare, hänga här inne med er. Jag har mycket material på gång och det känns jättekul! Perfekt att fixa med en del av det idag när det blev så trist väder. Bloggen kommer att uppdateras igen under dagen när bilderna på rabarberpajen är klar. Och när jag har provsmakat :)

Nu finns receptet HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar