torsdag 16 juni 2016

Cornflakesdrömmar

Makalöst goda småkakor med cornflakes - cornflakesdrömmar
Receptet ger ca 36 st kakor Ingår i EDITHS BÄSTA >>

Recept
100 g smör
2 dl strösocker
4 dl vetemjöl
1 tsk hjorthornssalt
1 dl rapsolja
2 dl cornflakes

Gör så här:
Vispa med elvisp samman smör och strösocker
Rör ihop vetemjöl och hjorthornssalt
Blanda ner i smörblandningen. Arbeta in oljan

Krossa cornflakes lätt. Blanda in i degen
Rulla ut små bollar Ø ca 2 cm

Grädda mitt i ugnen på pappersklädd plåt
175° i ca 15 min

Tips! Det går bra att byta ut 1 tsk hjorthornssalt mot 2 tsk bakpulver
Kakorna blir då något mindre spröda
_________________________________
_______________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

2 kommentarer:

  1. De såg ut som perfekta små mumsbitar! ska ge receptet till dottern som älskar att baka!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Hoppas att hon vill testa dem, de är verkligen supergoda och bara degen i sig är helt GALET god :D Trevlig helg!

      Radera