söndag 3 juli 2016

Grillsås med soltorkade tomater

Alltså det här är så gott!! Jag kallar den grillsås men man kan nog lika gärna säga att det är en röra med soltorkade tomater eftersom den är så krämig. Hur som helst så är det en av de godaste kalla såser man kan ha till grillat tycker jag. Och verkligen lätt som en plätt att göra, hur stora bitar soltorkade tomater man vill ha i såsen ( röran ) avgör man ju så klart själv. Jag vill gärna ha lite bitar i så jag hackar tomaterna mellangrovt.
En så supergod kall sås till grillat med soltorkade tomater och honung
Ett topprecept i EDITHS BÄSTA >>

Recept
6 soltorkade tomater i olja
2 dl creme fraiche 34%
1 msk flytande honung

Gör så här:
Hacka soltorkade tomater
(hacka fint eller mellangrovt efter eget tycke)
Blanda ihop allt. Klart!
________________________
_______________________________



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar