söndag 21 augusti 2016

Matsedel till nästa vecka - Nr. 3

Men jösses vad veckorna går fort! Då var det dags för mig att lägga upp veckomatsedeln inför nästa vecka, åter igen tack till alla som deltog i min undersökning. Jag försöker att anpassa innehållet här efter era önskemål så gott jag kan och då är det perfekt att ta hjälp av en undersökning. 

Måndag

Ugnsbakad falukorv
Servera med hemlagat potatismos eller pulvermos





Tisdag

Spaghetti och köttfärssås
Smaksätt med bl.a grönsaksbuljongtärning







Onsdag

Laxpasta med citron
Har du spaghetti kvar från tisdagens middag så kan du använda det till laxpastan






Torsdag



Köttbullar i grönpepparsås
Servera med tex. kokt potatis och grönsaker

RECEPT >>






Fredag

Krämig tacopaj
Pajdegen går bra att trycka ut i pajformen dagen innan och förvara i kylen under natten om så önskas.

RECEPT >>







Lördag

Kyckling i champinjonsås
Serveras med tex. klyftpotatis och ugnsrostade rotfrukter

RECEPT >>



Söndag

Helstekt fläskytterfilé
Kryddad med torkad timjan
Serveras med tex. hasselbackspotatis eller ris

RECEPT >>




Veckans sötsak

Kladdkaka med kinapuffar
och center
Serveras riktigt kladdig ca 1 timme efter gräddning. Eller låt stå i kylen under natten och få den mer fast

RECEPT >>

Veckans bröd

Ostgifflar
Ett riktigt bra recept som jag fått av en läsare 

RECEPT >>











Fler veckomatsedlar hittar du HÄR >>

För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>

På Instagram heter jag @madameedithblogg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar