lördag 19 november 2016

After Eight kladdkaka

Här kommer mitt absolut bästa recept på kladdkaka med after eight som finns sedan tidigare här på bloggen. Den här kladdkakan är ett alldeles självklart recept i kategorin EDITHS BÄSTA >> Bilden jag hade gjort innan var en skämsbild som jag inte var nöjd med och den här kladdkakan förtjänade helt enkelt att få en ny bild. Tips! Förbered gärna kladdkakan dagen innan servering så slipper du att stressa.
Receptet på After Eight kladdkaka kommer här:
After Eight kladdkaka med ny bild gammal bild HÄR >>

After Eight kladdkaka
100 g smör
12 rutor after eight (+ 18 st till topping)
2 ägg
2 dl strösocker
2,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1,5 tsk bakpulver

Gör så här:
Smält smöret. Rör ner after eight och låt smälta
Vispa ägg och strösocker pösigt
Rör ner after eight blandningen

Rör ihop övriga ingredienser. Rör ner i smeten
Grädda i smord springform Ø ca 24 cm
Mitt i ugnen i 175° i 18 min

Tag ut kladdkakan. Täck med 18 st after eight
Grädda igen. 175° i 3 min
Bred ut de smälta after eight plattorna

Låt stelna i kylen (med kanten på formen kvar)
Tag fram i rumstemperatur ca 5 min innan servering
Pudra på florsocker. Servera med vispad grädde

____________________________



______________________________________



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar