torsdag 29 december 2016

Potatisrullar

Det här är gott! Med potatisrullar fixar man enkelt en festlig middag (ca 12 st)
Förbered potatisrullarna i god tid innan de gräddas så slipper du stressa

Recept
Ca 1 kg kokt potatis
1 rulle färsk smördeg
Salt/vitpeppar
Smakrik ost valfri mängd

Gör så här:
Pressa potatis över smördegen (ett par cm tjockt)
Salta och peppra. Strö riven ost över.
Rulla ihop till en rulle. Skär i ca 2 cm tjocka skivor

Lägg skivorna på pappersklädd plåt
Strö ost över varje skiva
Grädda mitt i ugnen i 200° tills fin färg, ca 20 min.
(höj ev. till 225° sista tiden för mer färg)


Servera potatisrullarna varma direkt från ugnen

Gott till det mesta tex. kött, lax, kyckling

_________________________________
_______________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar