måndag 26 november 2012

Snöstjärnor - Enkelt julpyssel


Idag tipsar jag om ett väldigt enkelt julpyssel
som passar perfekt att göra med barnen.

Gör snöstjärnor genom att vika papper och 
klippa fina mönster.
Limma med ett limstift på ena sidan av snöstjärnan.
Lägg snöstjärnan med limsidan ner i vanligt strösocker.
Låt torka.
Gör sedan samma sak med andra sidan.

Häng upp dem som dekoration med
ett snöre/tråd.

Ett annat tips är att limma fast snöstjärnorna på 
julklappar och då hoppa över sockret.

12 kommentarer:

  1. Hej! Fin blogg du har och många fina tips.

    Ha en toppen dag!
    / Kia

    SvaraRadera
  2. Hallå! Vad fina stjärnor, men jag är nog trög för jag fattade inte vad snöstjärnor är för ngt? Och doppar man hela pappret socker med lim på?
    Fina var de iallafall!
    kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att det var lite svårt att förstå vad jag menar, tyckte själv att det var svårt att förklara. Jag gör att nytt tydligare försök.

      Klipp cirklar av papper. Vik cirklarna först på mitten. Vik därefter den dubbelvikta cirkeln till trekanter. Klipp flera olika hål igenom alla lagren på en gång så att det bildar en snöstjärna.

      När du vecklat ut snöstjärnan limmar du på hela snöstjärnans ena sida.
      Lägg snöstjärnan med klistersidan ner i strösocker. Låt torka och gör sedan samma sak med andra sidan.

      Låt torka häng sedan upp med snöre/tråd.

      Radera
    2. Ha ha ja ja nu fattar jag! Tänkte att det var ännu ett moment med att klistra på extra snöstjärnor! Hur dum får man bli! men Tack det klarnade direkt jag började läsa!
      Kram

      Radera
    3. Hihi Ja, så lät det ju faktiskt. Ska se om jag kan omformulera min beskrivning lite. Tack för att du frågade, säkert fler som hade tolkat det på samma sätt annars.

      Kram!

      Radera
  3. Vilka fina snöflingor, toppentips, tack för det!
    Fin stjärna du visade i tidigare inlägg, har gjort en hel drös sådana jag med, ändå blir alla lite olika vilket är charmigt och kul. Jag har dessutom satt en ledslinga i min stora, den ska jag ha i ett fönster snart :)

    Kika in hos mig om du vill vinna en julmus ;)
    Kram Catta

    SvaraRadera
  4. Enkelt och jätte fina stjärnor du har gjort. Ha en bra start på veckan. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Jättefina! Ska kanske pröva med flickorna.. Jag är dålig på att göra pyssel med dem hemma. Jag blir liksom lite mättad på jobbet!

    Men ditt tips om stjärnan ska jag nog våga mig på!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Men så söta :)
    De tipset ska jag verkligen komma ihåg! Tack!

    Sov gott!
    Kram Frederica

    SvaraRadera
  7. Tack för din kommentar hos mig, alltid roligt med livstecken på de som tittar in i bloggen.

    Roligt tips med snöstjärnorna. De är ju jättevackra och med så enkla medel, det ska jag ta till mig både hemma och på jobbet, ska nog göra de fina "gren"stjärnorna också.

    Väldigt trevlig blogg du har, det kommer nog bli många besök framöver. Trevlig läsning och fina kort.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  8. Rough timе attempting to suƄscribe - Is aany person else
    havіng trouble? Great read though!

    my web pagе E liquid uk

    SvaraRadera
  9. I'vе been following үoսr page for some time now, and have come to the conclusion that yojr knowledge ɑѕ well as
    the manner in whichh you submit it is outstandingly ɡood.
    It's usually full of intriguing insight, whicҺ makes it academic in additiߋn to easy understanding.

    Ƭhanks!

    my ԝeb blog; e-liquid with nicotine

    SvaraRadera