fredag 2 november 2012

Vill slippa onödiga tillsatser!

Hej fredag :)

Idag blir det fredagsmys och till det äter vi hemgjorda hamburgare med ett lika hemgjort hamburgerbröd.

Visst tar det lite tid med jäsningen av brödet men så väldigt mycket arbete är det egentligen inte. Jag tycker att det är så mycket värt att lägga ner lite extra arbete på maten för att slippa en massa onödiga tillsatser och konserveringsmedel.
Och måååånga bröd blir det och det går det åt i den här stora barnfamiljen.

Receptet på hamburgerbrödet hittar ni här på bloggen senare idag...

9 kommentarer:

  1. Hamburgerbröd gör jag också alltid själv, så mycket godare! Här är min version som inte tar länge att baka :) http://hovkonditorn.blogspot.sg/2012/10/hamburger-buns-easy-and-quick.html

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg jättegoda ut. Det ska jag testa nästa gång :)

      KramKram!

      Radera
  2. Är jätte nyfiken på receptet......vill inte stressa dig men.... Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Hemmagjort är bra mycket bättre, ska spara recept!

    Önskar er en fin helg!
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Håller med dig. Försöker att både baka o laga all mat från grunden, känns bäst så. Framför allt bli det så mycket godare. Tack för en härlig blogg. Önskar dig en toppenfredag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Vilket otroligt vackert hus du har! Oj, så fint!

    Jag tycker också om att göra saker från grunden, men numera är vi bara två i hushållet, ibland tre. Då orkar jag inte baka sånt bröd som inte går åt med en gång. Jag gillar nämligen inte fryst bröd som tinat. Men nybakade hamburgerbröd måste få alla dina fem barn att jubla, antar jag!? Kan man bli adopterad!? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här finns gott om plats så du är välkommen :)

      Radera
  6. Så mycket godare med hembakat, jag brukar göra större satts och sen frysa ner. Gör även korvbröd själv och ikväll blir det taco och självklart hemmagjord tacokrydda utan socker och glutamat och bara lite salt. Mycket godare och billigare än de påsarna man köper.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, glutamaten klarar man sig gärna utan.

      KramKram!

      Radera