fredag 21 mars 2014

Pitabröd

 Pitabröd är lätt och roligt att baka ( Receptet ger ca 15 st pitabröd )
Servera pitabröden fyllda med tex. köttfärsröra med vitkål KLICKA HÄR >>

Recept
5 dl vatten
25 g jäst
1 msk strösocker
2 msk matolja
2 tsk salt
2 dl grahamsmjöl
ca 10 dl vetemjöl

Gör så här:
Värm vattnet till fingervarmt = 37°
Rör ut jästen med lite vatten
Arbeta in resten av vattnet och övriga ingredienser
Låt degen jäsa i bunken under bakduk i 1 timme

Häll ut degen på mjölat bakbord arbeta ev. in mer vetemjöl
Forma till ca 15 st tunna pitabröd tjocklek ca 0,5-1 cm

Grädda mitt i ugnen i 275° i ca 6-7 min.

__________________________________________
Fler brödrecept i kategorin övrigt hittar du HÄR >>
____________________________
Alla mina brödrecept hittar du HÄR >>


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar