lördag 9 augusti 2014

Västerbottenspaj till kräftskivan

Alldeles strax ska vi gå på kräftskiva och det ska bli så kul och gott!! Jag och hela familjen älskar verkligen kräftor. Jag använder ofta kräftstjärtar i matlagningen för det är ett så enkelt sätt att piffa upp en maträtt på, det finns ju massor av gott som man kan laga med kräftstjärtar, särskilt gott är det till lax tycker jag men allra godast är de nog trots allt att äta som de är. Precis som vi ska göra ikväll. Med mig på kräftskivan ska jag ta med mig en västerbottenspaj, det är den som skymtar på bilden. Jag har skurit upp den i portionsbitar så att det blir lättare att ta. Pajen kommer vi att äta kall tillsammans med annat gott som värden och värdinnan har lagat tills ikväll. Mitt recept på västerbottenspaj hittar du HÄR >> 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar