söndag 7 september 2014

Lördagsgodis till hela familjen för 25 kronor

Igår gjorde barnen här hemma eget lördagsgodis. Cornflakeskakor som faktiskt är mer godis än kaka om ni frågar mig. De är supergoda och passar både att servera till en kopp kaffe, som lördagsgodis eller på gottebordet till jul. Eftersom jag nu startat upp min nya kategori hushållsekonomi så går jag och klurar på vilka inlägg och recept som skulle kunna passa in där.
Och det här är ju ett perfekt tips tycker jag. Har man inte lust att köpa en megastor lördagsgodispåse i lösviktshyllan i butiken, som för övrigt alltid blir både större och dyrare än vad man tänkt, så är det här ett bra alternativ. Jag och barnen räknade lite på vad våra cornflakeskakor kostade. Vi kom fram till att med de ingredienserna som vi använde kostade 12 st stora cornflakeskakor strax under 25 kr. Dessutom tycker ju barnen att det är jättekul att få vara med och baka och överraska familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar