fredag 12 september 2014

Om min syster, mamma och nästa recept

Denna gången är det ett räkrecept som står på tur in här på bloggen. Det är nämligen så att jag har blivit bjuden på en helt fantastiskt god och krämig räkcheesecake som min mamma har gjort. Den var så smaskig så det vattnas i munnen bara jag tänker på den, bland det godaste jag ätit faktiskt! Bloggen är en stor del av mig. Jag lever med bloggen och planerar och fotar till den flera gånger varje dag, även på helgerna. Att jag ibland får bloggmaterial av nära och kära uppskattar jag mycket, då blir bloggen mer levande med större variation och det är ju väldigt trevligt att få smaka på andras godsaker ibland :) Både min mamma och min syster är väldigt duktiga i köket. Syrran bakar mer än gärna och har utbildat sig till konditor. Hon bloggade tidigare på en blogg som heter Veronicas bakblogg, där finns många bra recept. En tradition är att barnen gör sina födelsedagstårtor tillsammans med henne. Det tycker de är väldigt kul och hon har alltid så många bra idéer. 
Och mamma, hon är duktig både på att laga mat och baka. Hemma hos henne finns en stor receptskatt i fall mina idéer skulle ta slut. Hon gillar att experimentera i köket och testa nya recept precis som mig. Men det hon är allra, allra bäst på, det är att göra de mest fantastiska dukningarna. Är det någon som har öga för färg och form så är det hon. Mammas recept på räkcheesecake kommer strax..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar