torsdag 2 oktober 2014

En hälsning mitt i natten

Jag har spenderat några timmar här framför datorn inatt. Utan att på något sätt försöka tjata ut er om arbetet jag håller på med i mitt bloggarkiv, så är det faktiskt det jag sitter med nu igen! Jag går igenom precis vart enda recept i bloggen och försöker stoppa in dem i rätt fack. Jag försöker också göra det lättare att hitta i bloggen med olika länkar (det är det absolut största arbetet) Jag arbetar inte med bloggens etikettsystem då jag inte är nöjd med det systemet utan alla recepten kategoriserar jag manuellt. Onödigt arbete kan tyckas men det är viktigt att hitta i bloggen tycker jag och därför vill jag lägga extra tid på detta. Jag är heller inte nöjd med sökfunktionen på bloggen, flera gånger har jag använt google bildsökning för att hitta gamla inlägg i min egen blogg. Det har fungerat alldeles utmärkt, så det kan ju vara ett tips om ni letar efter något särskilt recept. Skriver ni på google tex madame-edith+frallor+ost och trycker på sök bilder så kommer mitt ostfrallerecept upp lätt som en plätt. Och bilder på många av mina andra recept också för den delen :)
Jag tar gärna emot tips om ni vet någon bra sökfunktion som man kan använda i bloggen. Skulle vara så tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta. Sist i detta lilla nattinlägget vill jag tala om att imorgon, eller idag ser jag att det är när jag tittar på klockan, kommer ett middagstips. Kika gärna in framåt middagstid igen. God Natt ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar