onsdag 15 oktober 2014

Gräddsås på buljongtärning

Gräddsås på buljongtärning - ger 5 dl färdig sås
Gräddsåsen blir gräddig och god fast den bara innehåller ca 20% grädde

Recept
2 dl vatten
1,5 st buljongtärning
(Använd kyckling eller köttbuljong, gärna ekologisk)
2 dl mjölk
Soya
Ca 2 msk maizena, se bild!
1 dl vispgrädde
Vitpeppar

Gör så här:
Koka upp vattnet och lägg i buljongtärningen
Rör tills buljongen löst upp sig
Häll i mjölk och soya till önskad färg
Koka upp igen. 
Rör ner maizena redning till lagom konsistens
Koka i ca 1 minut
Häll på vispgrädde och smaka av med vitpeppar

______________________________________
Fler recept på varma såser hittar du HÄR >>
_________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

1 kommentar:

  1. då var jag här igen för att leta recept av dig. ikävll blir det pannbiff och jag måste ha en god sås till, vart hittar jag det ? Hos dig !!

    kram

    SvaraRadera