torsdag 2 oktober 2014

Kassler i champinjonsås


Kassler i champinjonsås
Stuvningen tunnas ut i ugnen och blir såskonsistens - Mycket gott! (4 port)

Recept
Champinjonstuvning
500 g kassler
1 bukett broccoli, ca 250 g
Tomater
Riven ost

Gör så här:
Gör stuvningen och låt den stå och tjockna en stund
(receptet i länken ovan är lagom mängd till detta receptet)

Putsa och skär kasslern i skivor 
Skölj och dela broccolin i bitar
Lägg kassler och broccoli i ugnsform. Häll på stuvning
Toppa med valfri mängd skivade tomater och riven ost
Tillaga mitt i ugnen i 225° i ca 20 min

Servera med tex. kokt potatis

___________________________________
Fler recept med kassler hittar du HÄR >>
___________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar