lördag 11 oktober 2014

Supergod kladdkaka

Wiiii jag är så glad och nöjd just nu. Jag har precis bakat en supergod kladdkaka. Jag tycker ju precis som jag berättat tidigare att det är så roligt att experimentera och laborera med olika recept. Denna gången tänkte jag försöka mig på en snickersvariant av kladdkaka. Jag hade sett någon liknande kladdkaka på bild innan men aldrig testat att baka den. Jag utgick från mitt recept på kladdkaka med kolatäcke som ni hittar HÄR >>. I kolakrämen blandade jag i salta jordnötter och på toppen smetade jag ut ett täcke av smält mjölkchoklad. Det blev sååå gott. Jag blev så nöjd så det här receptet kommer jag absolut att stoppa in i kategorin EDITHS BÄSTA >>. Där lägger jag in mina allra bästa recept. Och den här kladdkakan kommer jag säkert att baka igen framåt jul, den kommer passa perfekt på gottebordet :)
Ett mer exakt recept kommer senare till er som vill provbaka kladdkakan. Återkommer med hela receptet i nästa inlägg.
Nu finns receptet inskrivet HÄR >>

4 kommentarer:

  1. Nog ser det ut som den kakan kommer att hamna även bland mina bästa recept!
    Bara längtar efter att få ett tillfälle att baka den!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den här måste du testa att baka :D Den är sååå god!!

      Radera
  2. jag älskar nötter, så den kakan kommer jag att baka.Ser så himla god ut! tackar!

    SvaraRadera