fredag 28 november 2014

Kladdkaka med saffran och vit choklad

Om en liten stund väntar vi kaffegäster så idag började jag och Ludwig dagen med att röra ihop en kladdkaka med vit choklad och saffran i smeten. Det passar ju bra nu när den första adventshelgen är här :D Om ni tycker att mina frostade äpplen ser lite annorlunda ut mot förra inlägget så beror det på att min lille tvååring tyckte att sockrigt täcke på äpplen, det var smaskens det.. 
Receptet på kladdkakan lovar jag att lägga upp imorgon, trevlig fredag och hoppas att ni kikar in till mig snart igen.

4 kommentarer:

  1. Åh det receptet vill jag gärna ha och vackra äpplen. För står att de såg smaskens ut ;)
    Jag fick plocka bort möjligheten för anonyma att kommentera men tyvärr försvann också möjligheten för de med egna portaler att kommentera också. Nu har lagt tillbaka det och nu funkar det ändå. Sonen har också spärrat Anonym på mailen.
    Kram o fin helg till dig, Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska kolla på det där med att spärra anonyma på mailen, på bloggen vill man ju helst inte spärra för kommentarer. Låter som du har en kunnig son, måste kännas tryggt, önskar att jag också hade någon att fråga. Tack för din kommentar!

      Radera
  2. Smart liten 2åring tar det gottaste👍! Idag skall jag testa din sockerkaka med saffran o dina kolakakor! Sen blir köttbullar i ugn!
    Vad jag gillar dina enkla goda recept! Du har en toppenblogg synd bara att det strular för dig med spam. Ha en fin adventshelg med hela din familj.
    Kram Lisbeth
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att du nämnde köttbullar i ugn, det bestämde jag när jag läste din kommentar att jag också ska göra. Smidigt att ha i frysen :D

      Radera