fredag 12 december 2014

Kolasnittar med pepparkakskrydda

Kolasnittar med pepparkakskrydda - Goda kolasnittar med julsmak (ca 30 st)

Recept
200 g rumsvarmt smör
2 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
2 msk sirap
2 tsk bakpulver
2 tsk pepparkakskrydda
5 dl vetemjöl

Gör så här:
Rör ihop smör och strösocker 
Arbeta in de övriga ingredienserna
Dela degen i tre delar. Rulla ut till fingertjocka längder.
Lägg dem på pappersklädd plåt. Tryck till lite.
(grädda ev. på två plåtar då kakorna flyter ut lite under gräddningen)

Grädda mitt i ugnen i 200° i ca 15 min.

Skär de varma längderna i sneda bitar. Låt kallna

_________________________________
____________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar