tisdag 13 januari 2015

Banoffeepaj

I helgen hade vi födelsedagskalas, istället för tårta gjorde vi banoffeepaj. Tänk att något så enkelt kan bli så gott!! Att göra banoffeepaj är inte på någotvis svårt. Tvärtom, bland det enklaste man kan tänka sig. Förra sommaren gjorde jag samma paj fast då toppade jag med färska jordgubbar istället för banan. Denna gången körde vi med banan, lika gott med vilket som tycker jag.
Om du vill göra banoffepaj med karamelliserad mjölk som är en färdig kola på burk, du behöver alltså inte koka den, då kan du följa receptet på pajen som jag gjorde i somras. 

Istället för jordgubbar som det står i det receptet så skivar du upp 3-4 bananer. Lägg bananerna på kolan och toppa med grädde och hackad daim, se bild!
Banoffeepaj ingår i kategorin EDITHS BÄSTA >>
Fler recept på söta pajer hittar du HÄR >>
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar