torsdag 19 mars 2015

Nytt recept på kladdkaka

Då var det dags för en ny liten kladdis att hoppa in här i mitt receptarkiv. Kategorin kladdkakor hittar ni HÄR >> Denna kladdkakan har ett krispigt kolatäcke på toppen. Mycket smaskigt och väldigt trevligt när det är lite krispiga bitar i den. Den blir liksom mer intressant då än en vanlig traditionell kladdkaka. Även om det är väldans gott det med, jag är tokig i typ alla chokladiga kladdiga bakverk :D Både i själva kladdkaksbotten och kolatoppen på den här kladdkakan är det smält choklad så den är väldigt mastig och räcker till många. Till kladdkakan och för den delen många andra kladdkakor tycker jag att det är trevligt att servera färska jordgubbar. Choklad och jordgubbar gillar varandra helt enkelt, så det blir alltid gott tillsammans. Tyvärr hade jag inga jordgubbar hemma just idag men jag skriver det som ett tips. Receptet kommer som vanligt i ett separat inlägg utan onödig text.
Nu finns recept på kladdkaka med krispigt kolatäcke HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar