måndag 20 april 2015

Citron till ett nytt recept på glasstårta

Hej på er allihop. Ny vecka som startar på bästa sätt med strålande sol, kan ju inte bli bättre :) Även i helgen som varit har vi haft fint väder och jag har kunnat sitta ute och klura på nya recept. Jag har försökt utgå så mycket som möjligt från det som finns hemma, lite som här är ditt kylskåp kan man säga. I kylen fanns det citroner och lite olika mejerivaror bland annat grädde. Jag försöker alltid att se till att vi har grädde eller creme fraiche hemma, med det i kylen kan man alltid få ihop något gott. Ägg är också en produkt som alltid finns hemma, bra till så mycket. Med det jag har hemma ska jag under veckan försöka göra en citronglasstårta. Det enda jag ska komplettera med är en färdigköpt marängbotten. Jag har ju gjort två glasstårtor/cheesecake innan med köpt marängbotten och det är så gott tycker jag så nu hoppas jag att jag lyckas lika bra med den här varianten. Om inte får jag återkomma i ett inlägg och berätta att jag misslyckades. Annars dyker receptet upp under veckan som jag har planerat.
Cheesecake på köpt marängbotten hittar du HÄR >>
Daimglasstårta på köpt marängbotten hittar du HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar