fredag 22 maj 2015

Glasstårta med riven choklad

En supergod glasstårta med riven choklad
Smakar som GB:s halvlitersglass med krossad choklad.

Recept
200 g mjölkchoklad
4 st äggulor
1 dl strösocker
3 dl vispgrädde
1 st marängbotten

Gör så här:
Riv mjölkchokladen grovt på rivjärn
Vispa äggulor och strösocker pösigt
Vispa i en annan skål upp grädden ganska hårt
Blanda ihop allt
(spara ev. lite riven choklad som dekoration på toppen)

Lägg marängbotten i en springform Ø ca 24 cm 
Häll smeten över marängen
Täck med plastfolie. Ställ i frysen i 4 timmar eller längre

Låt tina lite. Servera med tex denna glassåsen >>

_____________________________
____________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

3 kommentarer:

  1. Kan man göra denna någa dagar innan den ska ätas?

    Ewa BJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, täck den bara med plastfolie och förvara i frysen. Lycka till!

      Radera
  2. Gjorde denna tårta till min 50 årsdag. Gjorde 4 st som jag garnerade med bl.a hallon och gelehallon - blev så uppskattat. TACK!

    Ewa BJ

    SvaraRadera