söndag 28 juni 2015

Bakad potatis

Här har det naggats bakpotatis ikväll :D Det är nämligen ett recept på väg in här på bloggen på just bakad potatis med en god baconblandningen i. Det är en variant där man gröper ur innanmätet och blandar upp med något gott för att sedan fylla upp skalet med potatisblandningen igen. Jag har sedan tidigare ett recept på ostgratinerad bakpotatis >> som man tillagar på detta sättet. Och nu kommer det alltså snart en variant med bacon också. Goda båda två! Återkommer snart med det receptet också.
I detta inlägget tänkte jag även beskriva hur jag tillagar vanlig bakad potatis i ugn. Lätt som en plätt är det. Sedan kan man ju om man inte vill göra som jag skrev om ovan, istället fylla med en god röra när potatisen svalnat lite.
______________________________________________________
Så här bakar jag bakpotatis i ugnen: 
Först naggar jag potatisen runt om med tex. en gaffel.
Sedan ugnsbakar jag dem på ett galler långt ner i ugnen i 225° i ca 1 timme. 
När de är mjuka är de klara, känn med provsticka!
_________________________________________________________________________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar