tisdag 9 juni 2015

En till fundering om Instagram

Jag hade ju lite funderingar om Instagram igår >> Efter jag skrivit det inlägget så blev jag kontaktad av någon som sysslar med falska följare på Instagram, alltså att köpa falska likes och följare. Förmodligen kontaktade de mig för att jag ansågs vara en potentiel köpare av deras tjänster. Detta är något av det vidrigaste jag kan tänka mig. Ärlighet är viktigt för mig och jag skulle aldrig göra en sådan grej. Jag vill inte ha en enda följare som följer mig utan att hen verkligen vill följa mig. Det finns knappast något som gör mig mer glad än när jag får nya följare i sociala medier, det är för att det finns en människa bakom varje följare. Det är någon som har kikat in på min sida och gillar det arbetet som jag gör här på bloggen. Gillar mina bilder och mina recept. Och det gör mig glad. 
Att ha falska följare, vad skulle det ge mig för känsla? Jag skulle absolut inte kunna känna mig glad för de följarna för de finns ju egentligen inte. Snarare skulle jag känna mig falsk och bli nervös så fort någon pratade om min Instagram. Att sätta mig i den situationen och ge mig själv den ångestladdade nervositeten och känslan av oärlighet skulle jag inte frivilligt lägga en enda krona på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar