måndag 15 juni 2015

Rostad majs i stekpanna eller i foliepaket på grillen

Det är verkligen supergott med majs som är rostad i stekpanna:D Absolut godast!
Har man inte tillgång till spis så kan man göra foliepaket på grillen. Ingår i EDITHS BÄSTA >>

I stekpanna:
 ca 150 g majskorn, konserv
Smör

Stek majskornen i en klick smör, ca 2 msk.
Stek i stekpanna strax över medelvärme tills gyllene färg, ca 5 min.
_____________________________________________________
På grillen:
ca 150 g majskorn, konserv
Smör
Flingsalt

Lägg majskornen på en bit aluminiumfolie.
Lägg några smörskivor och lite flingsalt på majsen.
Vik ihop folien till ett paket. Lägg på grillen i ca 10 min.

Gott till mycket, tex. grillat eller tacobuffé.
Tips, gör mycket för det kommer gå åt, jag lovar!
______________________________________________________
Fler recept med grönsaker hittar du HÄR >>
________________________________________________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>

2 kommentarer:

  1. MUMS !!

    åter igen skall jag prova ngt nytt, och hittar det hos dig..

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul!! Det är verkligen supergott, särskilt majs rostat i stekpannan :D KRAM

      Radera