onsdag 26 augusti 2015

Bountyrutor

För ett tag sedan blev jag bjuden på en kaka som går under namnet bountyrutor och som är exakt lika goda som de låter. Det är en riktig "jag måste be om receptet kaka", så god är den! Idag har jag och Ludwig testat att baka bountyrutorna. Snygga blev de inte men hemgjorda ser de ut och fasligt goda blev de. I september ska vi ha födelsedagskalas så tills dess ska de här godingarna få ligga i frysen och vänta, hur sjutton jag nu ska lyckas hålla tassarna borta.. Ett smakprov idag blev det ju också som ni säkert redan listat ut :D Den här kakan skulle jag inte vilja säga är den allra lättaste kakan att baka. Alla kan med all säkerhet klara av att baka den men den kräver en hel del tid i köket innan den är klar. Det är inte momenten i sig som gör att jag tycker att den är lite bökig utan det är att det är flera moment med kylning emellan som krånglar till det. Men eftersom den är så god så tycker jag absolut att ni ska testa att baka den. 
Medan jag skriver in receptet och redigerar bilderna så vill jag tipsa er om en liknande kaka som jag har här på bloggen. Den påminner om bountykakan men gräddas i springform. RECEPT HÄR >>
Nu finns receptet på bountyrutor HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar