torsdag 20 augusti 2015

Världsgoda tekakor

Hej alla mina läsare och extra varmt välkomna alla nya läsare. Jag vet ju att det är flera stycken som nyss har hittat hit till mig och min blogg. Här finner ni recept och matlagningstips, lite familj och en gnutta inredning. Recepten är mycket enkla och jag testar dem ofta på mina barn för att se att jag inte krånglat till något recept. Jag gillar inte att behöva stå flera timmar i köket, jag föredrar få ingredienser och jag gör inga snygga uppläggningar på höjden. Bröd tar ju trots allt ett tag att baka men det är mycket tid som går till jäsning så det är inte särskilt lång effektiv arbetstid om man räknar på det. Bröd bakar jag dels för ekonomisk vinning, vi har fem macktokiga barn i familjen och dels tycker jag att utbudet i butikerna är dötrist.  Idag lyckades jag fånga mig själv på en bild, det tillhör inte vanligheterna för jag tycker att det är rackans knepigt att fota mig själv. På Instagram >> är det dock lite lättare tycker jag, där är det ju bara att knäppa av en bild, köra ett filter och så var det klart. Klicka på länken ovan om ni vill följa mig där eller sök på @madameedithblogg
Brödet jag har bakat idag är gjort på siktat dinkelmjöl, det är inte det billigaste som finns att köpa men det blir världsgoda tekakor på just det mjölet. Jag har en kategori som jag kallar EDITHS BÄSTA >>, där får bara mina absolut bästa recept hoppa in och det ska just de här tekakorna få göra, de har det som krävs för att få vara med där. Receptet kommer, vi ses snart igen!
Nu finns receptet på tekakor med siktat dinkelmjöl HÄR >>

2 kommentarer:

  1. Tittat runt på din blogg och hittat en massa smarrigt.
    Nu är du tillagd på "mina favoriter" så att jag inte missar något !
    Ser fram emot att följa dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vilken bra start på dagen att få läsa din vänliga kommentar :D Superkul att du gillar bloggen, stort tack!

      Radera